Saturday, August 21, 2010

Superlovers Sweater Made In Japan





Ini merupakan satu lagi koleksi baju bundle dari Gerobok Kita. Baju sejuk atau kata lain sweater. Atau jaket. Atau apa saja yang kamu suka nak panggil.

Koleksi peribadi ini sengaja dikeluarkan untuk dimiliki oleh anda. Almari Gerobok Kita dah tak dapat menampung baju bundle yang ada dalam simpanan. Nak beli gerobok baru mak bising pulak. Dah la almari tu kecik je. Jadi, nak tak nak terpaksa let go.

Memandangkan Superlovers banyak permintaan dikalangan kaki bundle, jadi untuk menyemarakkan lagi aktiviti bundle-ism, kita lihat sepintas lalu label Superlovers nih. Ok, Superlovers telah dibikin ketika fesyen dunia beralih ke Jepun sekitar tahun 1988 dengan menumpukan kepada remaja berusia 15 hingga 18 tahun. Melalui penawaran rekabentuk fesyen yang terkini dan imej comel Superlovers menjadi terkenal di Shibuya dan Harajuku. Pe cer? Kat KL orang masa tu masih pakai Lotto? HAHA.

Biarpun Superlovers tak terkenal sampai ke Amerika Syarikat, tapi secara tiba-tiba label ini menjadi buah mulut budak-budak kat sana walaupun satu haram cawangan Superlovers pun tak ada kat US. Jakun la tu. Cis. Ingat power sangat la label-label kat US tu? Poyo jek?! Haha. Ini semua Gwen Steffani punya pasal. Melalui single 'Harajuku Girl' pada tahun 2005 dia telah memperkenalkan kepada budak-budak Amerika tentang budaya fesyen jalanan di Harajuku dan salah satu label yang disebut adalah Superlovers. Pe cer JKING kumpulan Scorpions tak sebut kat Jerman? Kalau tak budak-budak Jerman pakat-pakat cari kat bundle JKING. Mesti jersi bola Pasukan Johor akan diangkat sebagai RARE!! Nak-nak pulak yang ada patches kicap Tamin tu-haha...


Sweater ini tidak tercatat saiz. Tapi ikut sedap badan aku ia bersaiz M. Warna masih cantik tanpa lubang dan cacat cela. Sangat sempurna. 100% polyester. RM 75 dan masih boleh nego sikit-sikit. Sebarang inkuiri sila lungsuri Facebook Gerobok Kita atau kalau malas tahap cipan mengawan sila layangkan email kepada kitorang. Kad raya takde?

No comments:

Post a Comment