Thursday, August 26, 2010

Hawaii T-shirt : Lahaina, Kaanapali and Pacific Railroad




(Rekabentuk bahagian hadapan. Ada kocek. Boleh letak bil air dan api masa beratur kat pejabat pos)



(Rekabentuk bahagian belakang. Masa beratur kat pejabat pos, tak ada lah orang belakang tengok belakang badan engkau yang membosankan tu)


(Single stiches-jahitan tunggal. Bukan ibu tunggal!)


Entah kenapa aku terpikat dengan baju ni. Rekabentuknya unik. Cantik. Berwarna warni. Kainnya pun tak ada yang pelik sangat macam kita pelik bila gadis melayu berubah menjadi amoi. 100 peratus kapas. Bukan 50-50 macam baju-baju vintage yang biasa kita gila-gilakan. Tapi adat baju-baju lama. Pasti ada jahitan tunggal. Haha.. Single stiches la.

Lahaina, Kaanapali dan Pacific Railroad adalah laluan keretapi stim di Lahaina, Hawaii. Ia beroperasi sejak tahun 1970 hingga hari ini. Pada asalnya laluan ini digunakan untuk mengangkut tebu dari sebuah ladang di Kaanapali ke sebuah kilang di Lahaina.

Sekarang tak silap aku dia dah jadi tarikan pelancongan. Ada resort kat situ. Boleh naik keretapi tebu ni sambil tengok panorama indah Gunung Maui. Bukan Asmawi Hani. Dia nak buat apa. Biarlah dia dengan kehidupan dia aku dengan kehidupan aku yang rilek-rilek dan penuh pergolakan emosi ni. Hikayat hidup penoh ranjau dan aku harus tabah mengharunginya dengan redho. Semoga kasih sayang aku dan Si Dia itu berkekalan hingga ke akhirnya. Baby, Sayang rindukan Baby. Peh. Menyanyahhhh!!!!!

Hah, t-shirt ini boleh menjadi milik anda dengan hanya RM35 termasuk penghantaran. Bagi yang tak pernah berurusan dengan Gerobok Kita, ingin Sayang maklumkan bahawa Sayang boleh nego harga sampai awak suka dan jadik angkat baju ni. Angkat jemuran lain cerita. Baju ini saiz M. Tak ada lubang cilakak dan sangat smart digayakan ke parti-parti harijadi, promp night sekolah awak atau ke pejabat tenaga nasional untuk membuat aduan kerosakan lampu jalan. Okeylah, Sayang nak tido dulu. nenite, Bucuk!

Macam siak aku malam ni! Hadui..Parah!

No comments:

Post a Comment