Monday, September 20, 2010

Vintage Shirt : Budweiser Newport Jazz Festival ( 3rd-8th August, 1990)



(depan)



(belakang)


Bertemu lagi di ruangan Bundle di Gerobok Kita. Pada hari ini satu lagi koleksi Gerobok Kita diketengahkan menampilkan sehelai t-shirt yang dikeluarkan sempena Festival Jazz Budweiser yang diadakan sekitar tahun 1990 pada bulan Ogos. Ia disertai beberapa band Jazz dari Jepun.

Sebenarnya, selain meminati muzik jenis berat, pantas mahupun terhenjut-henjut aku turut meminati muzik jazz. Sewaktu menuntut di ibu kota cinta tempat lahir tipu daya dulu, puas jugak aku keluar masuk kelab jazz untuk menikmati muzik live jazz di sana. Ini semua gara-gara pengaruh senior-senior di kampus yang rata-rata menggilai muzik jenis ini. Akhirnya aku terjebak sekali setelah sama-sama jamming dengan dorang. Apapun muzik ini memang enjoy dan relaks. Santai sekali. Antara penyanyi yang minati Mia Palencia, Atilia, Noryn Aziz. Honey Madu pun ada suara yang mantap persembahan pun menarik. Ah cakap banyak pulak!

Baju ini bersaiz L. Tapi ia kelihatan fit to M. Kain disyaki kapas jenis tipis. Tak tau la masuk jenisan kain kelambu ke tak, haha. Tapi memang tipis dan sangat selesa dipakai. Tiada lubang atau cacat cela. Single stitches itu yang pasti... Bagi yang ingin memiliki koleksi bundle ini boleh terus menghubungi kami melalui facebook atau email. Harga? Berapa lu nak? Gua bagi je! Takdehal...Kasi cerita la kawan...!

No comments:

Post a Comment