Sunday, September 5, 2010

Oxford University t-shirt single stitch made in Ireland(Booked)



Alamak... Bila sebut Oxford University lu orang bukan nak terbayang para cerdik pandai bijak bistari. Lu orang terbayang seorang gadis bijak pakar matematik keturunan melayu yang jadi primadona untuk 130 pound satu jam tu kan? Kamon la dude, grow up! We got nothing to do with her anymore. hehehehe.. Speaking London for a while doesn't ruin your daily time table.


Sebenarnya aku teringin nak melanjutkan pelajaran di sini. Namun, setakat ini, hanya 3 IPTA yang telah aku redah yang mana salah satu daripadanya aku quit. Nak ke oversea? Jangan harap. Nama dah kena blacklist oleh peminjam dana pelajaran rasmi negara. Haha. Nasib..Nasib.. Apa pun aku masih bertuah kerana masih boleh merasa merchandise dari sana iaitu t-shirt Oxford Universiti versi bundle.


Apa lah nasib. Graduan tempatan seperti aku terpaksa berniaga bundle kecil-kecilan untuk menyara kehidupan penuh romantis ini. Yelah, mana tak romantisnya dah dua tahun tak ada kerja tetap. Bersantai dan main-main je kerja aku haha. Apa pun, aku bersyukur je la apa yang ada. Nak kompelen lebih-lebih nanti kalau Tuhan tarik nikmat siapa nak jawab tu?

Oxford University merupakan university terulung di dunia yang mengepalai bidang akademik. Aku malas la nak cerita pasal sejarah dia. Aku rasa ramai yang tahu. Cuma aku agak cemburu dengan cara kuliah yang disampaikan di sini. Pelajar di sini dihadkan kepada empat orang untuk seorang pensyarah. Di situ mereka berbincang, berlakunya pengajaran, pembelajaran dan sebagainya. Nak skip kelas ke dengan cara macam ni? Muka tembok jalan je tak segan nak ponteng kelas. Sebab obvious sangat kalau tak datang kelas lecturer dapat detect. Leceh!


T-shirt masih ok (90%) dan ia didatangkan dari Ireland. Kolar pun masih cantik. Bersaiz L tetapi bagi bersaiz M masih cun untuk dipakai cuma panjang la sikit. Tiada alteration di situ. Apa yang pasti ianya single stitched-jahitan tunggal. Disyaki baju vintage. Biasanya baju-baju lama je yang ada jahitan tunggal ni. Bagi yang ingin memiliki t-shirt anda bisa memilikinya hanya dengan RM 35 sekali dengan kos penghantaran. Nak mintak nego pijak-pijak sila lah pijak kalau tak segan hahaha.. Gurau. Jangan marah. Kalau marah nanti parah dan Farah pun tak suka. Ahaks~

No comments:

Post a Comment