Sunday, July 4, 2010

Jean Michele Basquiat long sleeve by Uniqlo yaw...Kondisi masih seru, Pak!




(pandangan dari sudut belakang, yaw!)




(singnature di lengan kiri, yaw!)


(artwork di belakang ini, yaw!)


Jean Michele Basquiat adalah artis dari Amerika Syarikat yang mana orang tua yang mati kerana overdose dadah jenis heroin ni adalah pelukis niggaz/negro/masyarakat kulit hitam pertama yang diangkat sebagai bintang seni antarabangsa. Memang power la. Kalau kita tengok lukisan dia kat internet pun macam budak tadika. Heh, itu tafsiran orang tak tau nilai art. Tapi kalau orang tau nilai art, setiap garis atau catan tu ada maknanya tersendiri. atau abstrak orang kata. Bayangkan, kat Central Market. Sebuah lukisan yang ada calitan dua warna merah-biru dijual pada harga RM6000. Gila ka pa?!!!! Macam lukisan Jean Michele Basquiat ni pun macam nak tak nak je dia lukis. Kalau aku jadi cikgu pendidikan seni mungkin aku akan hilang sabar.


Apapun, dia mula berkarya dengan grafiti dan lukisannya berkisar dengan ekspresi diri. Kalau di baju ni ia menggambarkan rahang dan gigi. Mungkin waktu ni dia tengah sakit gigi. Atau tengah bosan tunggu appoinment dengan doktor gigi. Itu aku tak pasti. Tshirt lengan panjang bersaiz S ini masih dalam keadaan yang baik. Sangat-sangat baik. Tak ada lubang atau kolar terlondeh. Aku minat dengan t-shirt ni. Kalau pakai mesti nampak macam abang-abang art. Padahal aku buta seni. Tau dengar muzik mengarut-ngarut dan bising saja. Kalau nak, amiklah..RM 25. Member-member apa ada hal? Email je aku...sambil tu boleh ngeteh!

4 comments: